1100 huurders melden zich voor nieuwe keuken/ badkamer

1100 huurders melden zich voor nieuwe keuken/ badkamer


De dit jaar ingevoerde regeling klantgestuurd onderhoud is dermate succesvol, dat de woningcorporatie moest besluiten voorlopig geen nieuwe aanvragen voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet in behandeling te nemen. De huidige aanvragen van ruim 1.100 huurders betekenen dat de beschikbare uitvoeringscapaciteit de komende twee jaren al uitgeput is.

In februari konden huurders zich aanmelden voor de vervanging van de keuken, badkamer en toilet in hun woning. Dit voor zover deze nog niet was afgeschreven. Het aantal van 1.100 huurders die zich meldden voor een nieuwe keuken, badkamer en/of toilet is ver boven verwachting. Door dit succes overschrijdt Woonforte het beschikbare budget ruimschoots en daarom neemt ze geen nieuwe aanvragen meer in behandeling.

Hoe verder?
Woonforte rondt alle aanvragen, die er nu liggen, goed af. Bij alle klanten die zich tot en met 2 juni 2019 hebben aangemeld, komt de aannemer langs voor een inspectiebezoek. Dat kan door de grote drukte even duren. Daarna worden alle lopende opdrachten uitgevoerd. Dat zal in 2019 en 2020 en mogelijk ook nog in 2021 gebeuren.

Reparaties gaan gewoon door!
Natuurlijk gaan noodzakelijke reparaties van (onderdelen van) keukens, toiletten en badkamer gewoon door. Huurders kunnen dat zelf melden via Mijn Woonforte en kunnen dan meteen een afspraak maken met de aannemer. Bellen kan natuurlijk ook op (0172) 418 518.




Reacties


Ook interessant