Kinderombudsvrouw

Kinderombudsvrouw Kalverboer bezoekt Rijnvicus


Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer heeft op maandag 12 november een werkbezoek gebracht aan Rijnvicus. Burgemeester Liesbeth Spies en wethouder Han de Jager lieten haar het project School@Work zien. School@Work is een combinatie tussen werken en leren. Het doel is om jongeren voor te bereiden op de arbeidsmarkt of te begeleiden naar werk.De gemeente, Rijnvicus en mboRijnland verzorgden een presentatie over het project.

Jongeren centraal zetten

De kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer ging uitgebreid met de deelnemers van het traject in gesprek. De jongeren gaven aan blij te zijn met deze kans. Mevrouw Kalverboer prees de integraliteit van het project: we weten dat het loont als organisaties samenwerken, de jongeren centraal zetten en echt aandacht hebben voor jongeren. Hier gebeurt dat dus echt. Ze had ook nog een tip: meet de winst van dit project niet alleen in de uitstroom naar werk en school, maar ook in het toegenomen zelfvertrouwen van jongeren. Dát betaalt zich op de lange termijn terug.

School@Work

School@Work is een project dat samen met mboRijnland en Rijnvicus wordt georganiseerd. Dit is een leer-werktraject waarin jongeren werkervaring opdoen. De jongeren worden begeleid naar een vervolgopleiding waarmee ze een startkwalificatie kunnen halen of stromen door naar werk. School@Work is de zogenoemde entreeopleiding.

Bij School@Work krijgen jongeren in een veilige omgeving begeleiding. Deze jongeren zijn bijvoorbeeld de Nederlandse taal nog niet goed machtig of komen van het speciaal onderwijs. Hiermee voorkomen we dat jongeren tussen wal en schip belanden en worden ze klaargestoomd voor de arbeidsmarkt.

 

Rijnvicus: Wegen naar werk.




Reacties


Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken deze cookies alleen voor het verzamelen van analytische gegevens. Deze gegevens zijn volledig anoniem en uw privacy wordt hierin niet aangetast.